LaTeRes ry

LATERES YHDISTYKSENÄ

ORUP - Opiskelijain Reserviupseeripiiri ry

Opiskelijain Reserviupseeripiiri ry (ORUP) on yksi Suomen Reserviupseeriliiton (RUL) kahdestakymmenestä piiristä. Piiri toimii valtakunnallisesti ja sen jäsenyhdistykset käsittävät maamme 10 korkeakoulupaikkakuntaa. Piiri poikkeaa muista liiton piireistä juuri valtakunnallisuutensa vuoksi, ja siinä, että henkilö voidaan hyväksyä jäseneksi sotilasarvosta riippumatta. Olit sitten upseeri, aliupseeri, miehistöä tai et ole käynyt asepalvelusta ollenkaan, olet tervetullut toimintaamme mukaan. Lisätietoja tästä.

LaTeRes - Lappeenrannan Teekkarireserviläiset ry

Lappeenrannan Teekkarireserviläiset ry on ORUP:n ja sitä kautta Suomen Reserviupseeriliiton (RUL) alainen yhdistys, jonka tarkoituksena on ylläpitää isänmaallista henkeä ja sotilastaitoja lappeenrantalaisten opiskelijoiden keskuudessa.

Lateresin tapahtumiin ovat tervetulleita kaikki opiskelijat oppilaitokseen, ikään, kansalaisuuteen, sukupuoleen, rotuun, asepalvelushistoriaan tai epäseksuaaliseen suuntautumiseen katsomatta.

Lateres säännölliseen tapahtuma-arsenaaliin kuuluu viikottaiset ammunnat, viikkolenkit, painivuoro monarissa sekä joka toinen viikko kerhoilta jatkosodan aikaisessa konekivääribunkkerissa. Lisää meidän toiminnasta voit lukea Toiminta sivulta.

Katso kuvia ja videoita meidän toiminnasta Instagramissa!